skärp er!
Publicerat den

Otrevliga och taskiga människor, vad vill ni? Vad är erat mål med att vara så? Det tar ju bara ner en själv, att vara så taskig mot en människa, har du inget annat för dig? Varför inte vara snäll mot människor som gillar och respekterar dig? Varför sabba allt mellan dig och en annan person bara för att den personen gjorde (OBS) en sak som du inte gillar?  Varför lägga sin energi på att hata när du istället kan hitta en lösning och komma ut ur det en dag? Kanske till och med älska personen en dag?
Varför välja att göra någon annan ledsen när du kan göra en person glad? 
 
Alltså folk får skärpa sig nu. Att lägga sin tid och energi på att trycka ner, vara taskig och otrevlig, varför väljer man det? Antagligen för att personen som börjar mår dåligt och mår bättre av att se andra må dåligt och vara ledsna. Jag vet inte, vet någon av er?
En annan sak som jag undrar, varför har vissa människor ingen spärr när det gäller vad som är okej och inte? Jag förstår att ett misstag kan ske, vi är bara människor men samtidigt, att hålla på länge och medvetet? När man redan en gång sagt att "det räcker nu"? Har personen inget samvete? Mår personen inte dåligt själv av att h*n behandlar andra människor så? Och sen en sak som jag tycker är hemskt jobbig, varför säger man inte förlåt? HUR svårt kan det vara att inse att "ja jag gjorde en annan person ledsen, jag gjorde fel och jag behöver be om förlåtelse"? I mean hur svårt har inte folk för detta idag och särskilt när man faktiskt märker på personen att h*n blivit ledsen?
 





en vän

Du är asbra! Du borde verkligen börja skriva på nyheter24! :) :)



URL:


En annan vän

Asså jävlar vad bra text, nyheter24.se behöver såna som du



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?