trauma
Publicerat den

Ett trauma är när något chockartat, smärtsamt och en massa överväldigande känslor som är svåra att hantera. Att din partner är otrogen, att någon av dina familjemedlemmar går bort, våldtäkt osv. Och idag insåg jag hur mycket ett trauma i ens liv kan påverka en senare i livet.
Det var en chock när jag fick höra att en väldigt gammal dam fortfarande är ledsen efter ett trauma i hennes liv som inträffade, säkert för minst 40 år sen.
Jag fick också höra av en annan äldre dam som sa "lämna mig inte här, ta hand om mig jag vill inte bli kvar själv". Jag är rädd att det handlar om mobbning tidigare i livet som hon minns.
En annan äldre dam frågar vart mamma är. Också på grund av ett trauma i hennes liv.
 
Det jag vill säga med detta är att, snälla alla ni. Försök vara en sådan snäll person ni kan vara mot de som ni gillar. Försök vara trevlig mot majoriteten av alla människor ni träffar dagligen, i veckan eller i månaden. Le, skratta, krama och ta hand om de ni älskar. Älskar ni inte längre så är det bäst att vara ärlig.
 
Man vet aldrig vad en annan människa kan minnas i äldre dagar.
 
bilder med min fina familj <3






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?