det här med att Bromma flygplats ska läggas ned
Publicerat den

Har ni hört senaste inom politiken? Som bland annat tagits upp i gårdagens Metro? Ja, ännu en gång bevisas det att röd politik inte är särskilt pålitlig. Grejen är att Löfven sa cirka 10 dagar innan riksdagsvalet att Bromma flygplats inte kommer läggas ner. För några dagar sedan har han sagt i media att flygplatsen kommer läggas ned. Jag bara undrar, har de tänkt på konsekvenserna?? Jag har självklart analyserat detta med mig själv (haha) och kommit fram till bland annat 4 punkter. 
1. Arlanda kommer få extremt mycket plan och det kommer säkert sluta med att Arlanda bygger ut, hur miljövänligt är det? och 2. Det är en lång väg att åka till Arlanda för de som vanligtvis åker från Bromma flygplats. Det här gynnar ingen individ, 3. Socialdemokraterna pratar jämt om jobben, att det ska bli mer jobb osv. Att lägga ner en flygplats med hur många antällda som helst, är det verkligen det rätta? Sist men inte minst 4, detta är som jag sa innan, ett bevis på att Socialdemokraterna inte vet vad dom vill. 
Det kommer sluta med det samma som hände med kärnkraftverken. Socialdemokraterna säger att de ska bort, att vi ska livnära oss på vattenkraft etc. Men sen kommer alliansen ta makten igen och de kommer inte ro det hela i land, den kommer de få skit för det. Jag tror oppositionen ser det här som ett sätt att på väldigt, väldigt lång sikt vinna de svenska folkets förtroende. HEHE men sorry, vi är smartare än så. 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?