tror ni på det övernaturliga?
Publicerat den

Tror ni på att de finns andar och annat övernaturligt? Tror ni att det finns en annan värld för de döda som kan äga rum på denna jord? Jag tror på det.
 
Det kanske är det att jag har ganska lätt för att tro på vad andra människor säger. Men ändå, jag tror verkligen på att det finns framförallt andar eller spöken. Människor som dött på ett väldigt tragiskt eller snabbt sätt, i en eldsvåda eller likande. Jag tror att om jag skulle dö nu skulle jag blivit en ande, inte för att skrämmas. Utan just för att jag skulle vara långt ifrån klar på denna jord, jag har liksom kvar saker jag måste göra.
Dock är jag extremt rädd för andar och allt övernaturligt i princip. Jag vet att det enda sättet jag kan övervinna min rädsla är att möta den. I detta fall på något sätt få kontakt med andevärlden. Eller se en ande eller ett spöke och kunna hålla mig lugn, för jag har aldrig sätt något.
 
Meen min mamma (Maija) har varit med om något som bara inte händer. Som inte kan förklaras för den som bara tror på det som är vetenskapligt bevisat. Detta hände för 12 år sen, här hemma, när jag och min syster var små, mitt i natten. Min mormor som bor i ett hus i Lettland pratade mycket med min mamma (Maija) och min ena moster om sitt hus och vem som ska ta över det och massa, det var bråk. Min ena moster och mamma säger till min mormor att inte nämna det igen.
En natt, mitt under allt detta så vaknar min mamma, med min pappa ovetandes och sovandes bredvid sig av att hon lyfts upp en halvmeter ovanför sängen. Hon ser pappa nedanför sig och försöker sträcka ut sin hand så att hon kunde få tag i hans. Men mamma kan inte prata och hon når inte pappas hand. Mitt under det så ser hon sin pappa framför sig. Han säger "Maija, bryr dig inte om huset din mamma bor i" och mamma säger direkt "men pappa, pengar behövs för att kunna överleva i denna värld". Sen försvinner hennes pappa och långt bort märker  mamma hennes farmor och farfars närvaro, dom finns långt bort i bilden som hennes pappa också befunnit sig i. Dom säger inget, men helt plötsligt befinner mamma sig i hennes gamla hus. Där hon bodde med hennes pappa i Haninge. Det är inrett och ser ut precis som då. Helt plötsligt ser hon ett ljus framför sig som träffar golvet. Då känner mamma så mycket kärlek och värme, hela hon fylls med det. Hon inser att denna värld är så kall mot vad den kunde vara. Sen befinner hon sig tillbaka i sin säng på Lidingö, och allt som vanligt igen.
 
Min mamma försökte få tag i ljuset och behålla det. Men hon lyckades inte och mamma sa att hon skulle vilja uppleva det igen, just för att få känna den kärleken som ljuset gav henne, igen.

Min mamma ljuger inte och skulle inte ta sig tid för att komma på något sånt här. Tro vad ni vill, jag ber er inte att tro på något, men läs och bara acceptera att detta har hänt.
Men om ni tror på detta, eller om ni tror på andar eller något annat övernaturligt. Kommentera, skriv till mig! Alla tankar är välkomna! Vill veta vad ni som tror på detta har fått uppleva eller känner någon som upplevt något som inte går att förklara! I allmänhet, vad tycker ni om sånt här? Finns det eller finns det inte? Kommentera och berätta!
 
 



Emma Karlsson no #1 fan

Eller så var det en dröm...



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?