så, så, så, så arg
Publicerat den

Nu är det ju sommarlov och på sommarlovet så väljer många ungdomar att jobba. En av dom största anledningarna till det är väl att de ska tjäna pengar. De söker jobb i januari/februari eller mars för att kunna få en chans till sommarjobb. De som får ett jobb, blir glada osv. Men sen när de väl ska börja jobba, eller jobbar så klagar de flesta på att det är för jobbigt/tråkigt eller att de inte passar en. Och detta, detta gör mig SÅ arg. (jag har läst massor på Twitter där folk klagar på sina sommarjobb) 

Asså förlåt, men vem sökte jobbet från början? Varför ville du ha jobbet? Vem tror ni att ni är när ni klagar sådär? Det är många som sökt som inte fått jobb på grund av olika anledningar. Till exempel att dom inte passar till jobbet, men mest tror jag att ungdomar får ett nej för att det redan finns ungdomar som varit där innan och fått jobb igen för att dom har så att säga en "paxad plats" där. 

Som jag fick. Jag sökte några jobb, fick inget. Detta just för att det redan fanns folk som redan har "paxat" en plats från sommaren innan. Detta är ju bra för företagen för då har dom bra koll på vilka som ska jobba på sommaren och en tillit byggs upp. Men detta är inte bra för någon annan än dom. För nya barn föds varje dag, barn blir ungdomar och behöver pengar. Att då få ett svar från en arbetsgivare "nä tyvärr, det finns inga jobb, det är redan folk från förra året som "paxat" en plats för jobb denna sommar också".. HUR KUL TROR NI DET ÄR?! Detta ger ingen chans till jobb  för ungdomar, sen när man sökt ett tag och det blivit mars, då är det redan kört för företagen har redan fixat så att ungdomar för jobb. 

Så, eftersom att det finns så få jobb och så många ungdomar som vill jobba. VAD ger er ens talan till att seriöst klaga?! Jag blir så arg. Jag skulle varit överlycklig om jag hade ett jobb trots att jag var tvungen att gå upp klockan 6, jobba långa dagar och om jobbet inte skulle vara så kul. Det är at least ETT JOBB som man kan skriva in i sitt framtida CV när man ska söka ett mer permanent jobb när man blivit vuxen. 

Så, till ni som klagar: håll k*ften, va glada för att ni kommer tjäna pengar och tänk på de som inte fick ett jobb istället. 

everyone with a job.. keep that in mind 



Chefen

Jättebra inlägg emmis.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?