plötsligt känns allt möjligt
Publicerat den

Jullov. Äntligen har jag haft tid att sova länge på mornarna och vara uppe sent. Inte behöva tänka särskilt mycket på nästa dag och en känsla av lugnhet har lagt sig över mig. Jag känner mig så fri nu, jag har inga krav. Jag gör lite det jag känner för och känner att jag orkar. Det gör ingenting om jag skjuter upp något.
När det är skola längtar jag bara hela tiden till helg och till loven. Att gå i skolan är ingenting jag egentligen verkligen vill göra, för att jag tror att om man verkligen vill något så måste man brinna för det. Jag brinner inte för skolan. Haha.
Denna stillhet har också fått mig att känna möjlighet. Tid för att tänka, tid för att läsa mina favoritbloggar, läsa om politiken och diskutera med min pappa om ekonomi i alla dess "former". Jag känner mig faktiskt ganska smart när jag har tid att ägna mig åt det jag på något sätt faktiskt vill veta mer om. Den känslan är cool tycker jag. När jag gör någonting för att JAG vill det. Inte för att det är ett krav på mig som elev eller för att jag måste (i det här fallet) intressera mig av det här för att mina föräldrar vill det. Det känns coolt att göra någontig för att jag vill det.
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?