"oppositionen och alliansen borde gå ihop"
Publicerat den

Varje gång jag hör denna mening blir jag helt tyst. Jag tappar inte talförmågan utan jag kollar bara på personen som sagt det och räknar upp 10 andledningar till varför det inte skulle funka. Varför denna ide skulle vara den sämsta någonsin och inte bara "det skulle aldrig funka". Tar jag upp alla andledningar nu kommer jag aldrig sluta skriva. Vi kan det enkla exemplet som skolan.
 
Jag tycker det ska löna sig att jobba hårt. Ett samhälle där alla lika mycket kommer leda till fattigdom, det kommer bli som i Sovjet. Hela landet kommer strejka. En skola med väldigt höga krav på eleverna.. Desto bättre betyg du har desto mer poäng får du och du har större chans att komma in på den skolan du vill. Det är SÅ logiskt och så rättvist det kan bli om man ser på helheten. Detta har alltså alliansen, folkpartiet och Jan Björklund bestämt.
Att då vilja att oppostionen och alliansen ska gå ihop.. När de röda säger att alla ska ha lika mycket, spelar ingen roll hur talangfull eller duktig du är och hur mycket pengar du kan tjäna. Du ska fortfarande bo som alla andra, betala mycket mer skatt för att du tjänar mer osv.. VA? NEJ.
Ni märker ju, ett samhälle där man inte kan bestämma själv och ett skolsystem som bara går ut på din egna förmåga, går inte ihop någonstans.
 
Do you get my point?
 
 


 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?