let's talk about extraval
Publicerat den

Extraval, nyval, omval.. Jaaa asså okej. Nu får jag inte rösta men, självklart, politikintrsserad som jag är har jag också en åsikt i det hela.
 
Ska jag vara ärlig tycker jag att det känns läskigt med ett extraval. Jag är inte alls glad över att vi i dagsläget har en rödgrön regering. Det jag är rädd för just är att Sverigedemokraterna kommer bli landets andra störst parti eller bara få mer procent, att folk fortfarande inte förstått att SD är ett rasiskt parti. Bara för att de inte har sagt det rakt ut betyder det inte att man inte förstår det. Att skylla på att invandrarna tar alla våra pengar, att vara påväg i en debatt säga "personer med fel....". Tänk om vi vita blev behandlade så, tänk om vi var tvugna att fly till Afrika och så skulle vi bli smutskastade sådär? Är det okej? Jag är rädd för att leva i ett samhälle där folk ser ner på någon med ett annat ursprung.
Jag tror mer att detta extraval går ut på att SD vill ha fler procent, inte för att folket ska rösta på alliansen. Älskar verkligen att alliansen inte ville disskutera med oppostionen, de stod fast vid sin budget. Detta visar verkligen att alliansen håller vad de lovar, de sviker inte sina väljare. Självklart hoppas jag på en blå regering efter nästa val, hoppas på att Lööf och Batra har massa krafter för att kunna ta sig dit.
 
Vad tycker ni?
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?