en fin måndagskväll
Publicerat den

Godkväll!
 
Idag så har jag och family begett oss mot en så kallad "muiza" här. Eller herrgård på svenska. Det finns en del herrgårdar här i Lettland. Det finns vissa som bara står och är liksom 100 år gamla, som ingen har tagit hand om och rustat upp. Men de herrgårdar som faktiskt rustas upp blir väldigt fina, det är någonting annat än ett hotell tycker jag. Bor man på hotell är det oftast i city med mycket liv och rörelse runt om. På en herrgård är det mer lugnt och man kan alltid ta en promenad i trädgården. Jag vet inte vad jag tycker mest om av dom.. Båda är väldigt bra på olika sätt!
 
Ikväll är det en fiiiin kväll, så vi valde att äta middag på herrgården vi bor på. Det var mycket god mat och trevlig personal! Jag och min pappa fortsatte diskutera viner, konjak och några andra alkoholhaltiga drycker. Mycket intressant tycker jag! Vad har ni gjort ikväll? :))
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?