blir arg
Publicerat den

 
Okej, nu måste jag ta upp det här för det börjar gå över styr nu. Eller "börjar gå över styr" kanske är fel ordval. Det är helt sjukt för det här har gått för långt, till överdrift helt enkelt.
Idag på bussen hem kollade jag min Twitter i vanlig ordning och då såg jag en tjej som hade skrivit såhär; "de sjuka idealen fortsätter, på tjejavdelningen är största storleken 44 och minsta 32. Dessa byxor är alltså 44 enligt HM". Sen kollade jag på bilden hon lagt upp och det första jag tänkte var "vad i hela ...?! HM va f*n?!". Efter att ha sett den bilden tänkte jag på mig själv, när jag köper jeans på HM har jag eller jag får tillslut panik över att jag har storlek 42, men nu landade allt. Jag kände där på bussen värsta befrielsen (haha;)), att bara för att jag har en större storlek i jeans hos HM så beror det inte bara på mig själv. Utan också på butiken som kan göra så här mot tjejer i min ålder och självklart tjejer som är yngre och äldre. HELT SJUKT??!!
Idealen bara växer och här om dagen läste jag i tidningen att "lagom- dieten" nu skulle vara det nya. Då var det ända jag tänkte på "hur kan man ens orka bry sig längre!?", för nu bryr jag mig verkligen inte längre om dieter. Jag vet att äta mycket grönsaker och inte äta för mycket socker ger resultat. Ska jag behöva en diet som berättar för mig vad jag ska äta? Är liksom helt ointresserad av listor med kategorierna "kan äta" och " kan inte".
 
Nej men seriöst nu, alla är fina som dom är och siffror på vågen eller midjemåttet har inget med din personlighet att göra. Att känna en person är myycket roligare än att ha en kompis som upplever alla krav som man i princip måste ha i dagens samhälle. Ni vet; ha super bra betyg, vara snygg, vara vältränad, ha en perfekt pojkvän osv. Dieter, storlekar hit och dit och att nojja över sin vikt etc är helt onödigt. VARFÖR ska du lägga tid på sånt när du lika gärna kan lägga ner tid att tänka på hur kul du kommer ha ikväll eller hur awesome det kommer bli med  "lördagsgodis" imorgon? :D
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?